Raben Group
LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
26 września 2020 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
www.pgt.plWiatr zmian
Logistyka

Wiatr zmian

3 czerwca 2020 r.   |  SC

Energia odnawialna z powodzeniem konkuruje z tradycyjnymi jej przodkami. Wykorzystanie energii wiatru znacznie zmniejsza produkcję CO2. Podczas eksploatacji elektrowni węglowych emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynosi 820 g/kWh, natomiast pośrednia emisja CO2 z elektrowni wiatrowych wynosi 11 g/kWh. Przejście na energię ze źródeł odnawialnych w Europie do 2030 r. ograniczy emisję dwutlenku węgla o 265 milionów ton.


Svetlana Koshevaya - kierownik projektu, ekspert ds. zagranicznej działalności gospodarczej   |   Fot. AsstrA

Na zlecenie Klienta korporacyjnego z branży energetyki wiatrowej grupa transportowo-logistyczna AsstrA dostarczyła wieżę meteorologiczną do badania wiatru. Wieża jest wyposażona w liczne urządzenia rejestrujące: czujniki do pomiaru ciśnienia, opadów, kierunku i siły wiatru. W celu zapewnienia niezależnej pracy stacji, na wieży umieszczono panele słoneczne, zasilacze bezprzewodowe, sprzęt do transmisji i odbioru sygnałów internetowych. Maszt wieży liczy 5 metrów długości.

Klient korporacyjny z Niemiec, który planuje budowę farmy wiatrowej w regionie Odessy na Ukrainie, przysłał zapytanie o dostawę towarów na warunkach DDP, a następnie bezpłatny przewóz do odbiorcy na Ukrainie. Przed rozpoczęciem prac budowlanych konieczne było przeprowadzenie badań na miejscu inwestycji. Niemiecka firma nie zarejestrowała jeszcze osoby prawnej na Ukrainie, która może importować i rejestrować towary. Klient zawarł umowę o świadczenie usług, w której importerem był partnerski pośrednik celny AsstrA na Ukrainie - podaje kierownik projektu, ekspert ds. zagranicznej działalności gospodarczej, Svetlana Koshevaya.

Transport wieży meteorologicznej odbywał się na warunkach DDP (ang. Delivered Duty Paid) z Niemiec na Ukrainę. Zgodnie z Incoterms 2020 taka dostawa w określone miejsce z zapłatą cła zakłada, że ​​sprzedawca zapewnia kupującemu towary, które zostały poddane eksportowi oraz odprawie celnej i są gotowe do rozładunku z pojazdu. Formalności celne, cła i inne opłaty, odpowiedzialność i ryzyko związane z operacjami leżą po stronie sprzedawcy.

Yelena Krasiy, specjalista ds. ładunków drobnicowych   |   Fot. AsstrA

Eksport wieży z Niemiec i certyfikat EUR.1 zostały wydane przez zespół grupy AsstrA w Magdeburgu. Certyfikat ten jest wymagany do bezcłowego importu towarów europejskich na Ukrainę, zgodnie z Porozumieniem o stowarzyszeniu między Ukrainą a Unią Europejską, Europejską Wspólnotą Energii Atomowej i państwami członkowskimi. Po raz pierwszy Klient zarejestrował eksport w imieniu własnego podmiotu prawnego bez udziału podwykonawców. Zespół AsstrA świadczył usługi doradcze i pomagał zrozumieć szczegóły procedury eksportowej oraz procesu otrzymania certyfikatu EUR.1.

Ładunek należało dostarczyć do końca marca bieżącego roku. Firma podwykonawcza dużo czasu poświęciła procesowi zbierania i pakowania elementów konstrukcyjnych w magazynie. Klient obawiał się, że wystąpią opóźnienia w realizacji projektu z powodu pandemii COVID-19. Jednak transport odbył się sprawnie, a formalności celne zajęły 6 dni. Odprawa importowa została zakończona 29 marca w Kijowie, a następnego dnia ładunek został rozładowany w celu instalacji w miejscu docelowym w regionie Odessy. Współrzędne GPS przesłane przez Klienta pomogły znaleźć miejsce realizacji przyszłego projektu energetycznego - dodaje Yelena Krasiy, specjalista ds. ładunków drobnicowych.

[ materiały AsstrA ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega