LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
18 listopada 2017 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.plSamoobsługowe podróże lotnicze
Transport lotniczy

Samoobsługowe podróże lotnicze

E-usługi Air France wprowadzone na lotnisku w Nicei pozytywnie ocenione przez podróżnych

11 sierpnia 2015 r.   |  AS

Wraz z uruchomieniem trzech samoobsługowych bramek do samolotów, Nicea jest pierwszym lotniskiem w ofercie Air France, które oferuje w pełni zautomatyzowany i samoobsługowy system od momentu przybycia na lotnisko, aż do odlotu. Wcześniej na innych lotniskach linie Air France KLM oferowały pojedyncze usługi, m.in. bezobsługowe nadawanie bagażu czy kioski do transferu. Obecnie w Nicea podróżni mogą już doświadczyć e-usług na terenie całego lotniska.


Fot. Air France

Aktualnie lotnisko w Nicei spełnia wszystkie 6 warunków, aby mogło zostać zakwalifikowane przez lotniczą organizację IATA w programie “Fast Travel”. Są to: - bezobsługowa odprawa i samodzielny druk kart pokładowych, - bezobsługowa kontrola dokumentów podróżnych i paszportu, - samodzielne nadanie bagażu i druk wywieszek bagażowych, - kioski do samodzielnej zmiany lotów i druk nowych kart pokładowych, - bezobsługowe wejście do samolotu, - bezobsługowa możliwość zgłoszenia reklamacji bagażowej na lotnisku.

W porcie w Nicei już 80 procent wszystkich lotów jest obsługiwanych za pomocą powyższych e-usług. Pilotażowy projekt Air France wprowadzony na lotnisku w Nicei został pozytywnie oceniony przez podróżnych, którzy docenili przede wszystkim płynność, jak i niezależność oferowaną przez nowy system. 

Podróżowanie samolotem staje się coraz bardziej „samoobsługowe". 15 lat temu istniała jedynie możliwość samodzielnej rezerwacji biletu lotniczego online. Z biegiem czasu, pasażer stopniowo otrzymywał coraz więcej narzędzi do odprawy i zarządzania swoją rezerwacją, tak aby spersonalizować swoją podróż. Teraz przed wylotem można się nie tylko odprawić online, ale też za pośrednictwem internetu dokupić miejsce z większą przestrzenią na nogi, zafundować sobie specjalny posiłek tematyczny, czy z góry zapłacić za nadbagaż. Cały czas staramy się iść o krok dalej, aby jeszcze bardziej usprawnić podróż i ograniczyć czas oczekiwania w kolejkach na lotnisku. – powiedziała Chloé Marchand, Dyrektor Generalna Air France KLM w Polsce.

Innowacje w podróży. Na stronie www.airfrance.pl (oraz na jej mobilnej wersji) pasażerowie mogą odprawiać się i wybrać miejsce na pokładzie (najpóźniej na 30 godzin przed wylotem, do momentu zakończenia odprawy online). Mogą również wydrukować swoją kartę pokładową lub przesłać ją mailem lub SMS-em bezpośrednio na smartfon. Na stronie przewoźnika znajdują się także wszystkie ważne informacje na temat przelotu, limitu bagażu i formalności na lotnisku.

Ponadto na niektórych trasach średniego zasięgu, podróżni linii Air France mogą również samodzielnie wydrukować w domu na kartce A4 niezbędne dane do nadania bagażu rejestrowanego razem z kartą pokładową. Następnie wydruk umieszcza się w transparentnej zawieszce, dostępnej na lotnisku i oddaje bagaż w stanowisku check-in/drop-off. 

Wiele podobnych udogodnień istnieje także na lotnisku Amsterdam Schiphol. W porcie bazowym KLM można np. zostawić swoje walizki w samoobsługowym automacie bagażowym. Stanowiska znajdują się w Hali Odlotów 2 i można z nich korzystać po odprawie (zarówno online, jak i za pomocą automatu do samodzielnej odprawy). Ważne aby nadawany bagaż nie przekraczał dopuszczalnego limitu. 



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 44-45/2017
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48-22-620 92 14
KRS: 45946 , Regon: 010269289 , NIP: 526-00-10-038 , Kapitał zakładowy: 100.000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus