LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
22 września 2017 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.plRosyjscy przewoźnicy mile widziani w litewskim porcie Kłajpeda
Transport wodny

Rosyjscy przewoźnicy mile widziani w litewskim porcie Kłajpeda

18 lutego 2016 r.   |  Promy24.com

Z powodu nieudanych, jak do tej pory, negocjacji między władzami Polski a Rosji w zakresie zezwoleń transportowych, zaobserwowano zwiększenie ruchu towarowego na granicy litewsko-białoruskiej. Duża część rosyjskich przewoźników wybiera drogę morską i podróżuje na Zachód przez intermodalny promowy terminal w porcie Kłajpeda. W ostatnim czasie można zaobserwować tam rosnące kolejki rosyjskich naczep.


Fot. Promy24

Litewskie stowarzyszenie przewoźników drogowych współpracuje z instytucjami odpowiedzialnymi za zmiany organizacyjne i infrastrukturalne, w celu zmniejszenia kolejek na przejściach litewsko-białoruskich. Stowarzyszenie skierowało również prośbę do burmistrza Kłajpedy Vytautasa Grubliauskasa o zapewnienie odpowiednich warunków sanitarnych w dostępie do portu dla rosyjskich kierowców.

Władze miasta Kłajpeda, portu Kłajpeda i duński przewoźnik promowy DFDS Seaways transportujący ciężarówki do niemieckiego portu w Kiel, podjęli nadzwyczajne działania w celu rozwiązania problemów rosyjskich kierowców i sprawnego zarządzania sytuacją. Wymienione instytucje i firmy zadbały również o podstawowe potrzeby kierowców, takie jak środki sanitarne i żywność.

Warto zauważyć, że zdolności przeładunkowe terminalu w Kłajpedzie są większe niż obsługiwany obecnie ruch cargo. Kolejki oczekujących na przeprawę wynikają z małej ilości promów, dlatego też DFDS Seaways przydzielił dodatkową jednostkę, żeby rozładować ruch.

Artūras Drungilas, dyrektor w porcie Kłajpeda podkreśla, ze wzrost ruchu towarowego w Kłajpedzie jest pozytywnym efektem braku porozumienia między Polska a Rosją. Wpłynie to na zwiększenie budżetu spółek portowych, samego portu, a także wywrze pozytywny skutek na przemysł żeglugi morskiej regionu. Dyrektor dodaje, że władze portu nie widzą żadnych negatywnych aspektów tej sytuacji, a jedynie pozytywy.

[ JURA MOPE SEA ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 36-37/2017
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48-22-620 92 14
KRS: 45946 , Regon: 010269289 , NIP: 526-00-10-038 , Kapitał zakładowy: 100.000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus