LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
25 lipca 2017 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.plRośnie obsługa logistyczna w sezonie ogrodniczym
Logistyka

Rośnie obsługa logistyczna w sezonie ogrodniczym

24 maja 2017 r.   |  HH

Polscy wytwórcy produktów dla branży ogrodniczej eksportują coraz więcej swoich wyrobów do europejskich sieci DIY. Dachser, jeden z operatorów logistycznych, który dostarcza towary do 18 tys. marketów typu dom i ogród w całej Europie, tylko w 2016 r. zwiększył przewozy produktów ogrodniczych z Polski o 65% w stosunku do roku 2015. Najwięcej z nich trafiło do sieci DIY w Niemczech - aż 60%. Chłonnymi rynkami na produkty ogrodnicze wytwarzane w naszym kraju są też Czechy, Słowacja, Francja, Austria, Rumunia, kraje Półwyspu Iberyjskiego i Włochy.

Obroty zagraniczne polskich przedsiębiorstw wytwarzających produkty dla ogrodnictwa systematycznie rosną, bo nasi krajowi producenci cieszą się renomą na europejskich rynkach. Jednym z najważniejszych kanałów dystrybucji są dla nich oczywiście sieci DIY. Trzeba jednak pamiętać, że to bardzo wymagający partnerzy, a zapewnienie płynnych dostaw do marketów w wielu krajach stanowi nie lada wyzwanie. Jednak, jak pokazuje nasze doświadczenie, nawet niewielkie krajowe przedsiębiorstwa mogą spełniać rygorystyczne wymogi sieci i rozwijać się na międzynarodowych rynkach bez konieczności posiadania zagranicznych oddziałów, jeśli pracują z odpowiednim partnerem logistycznym – wyjaśnia Juliusz Pakuński, Kierownik Rozwoju Biznesu Dachser DIY-Logistics w Polsce.

Dachser co roku dostarcza ponad 4 mln przesyłek do europejskich sieci marketów typu dom i ogród poprzez gęstą sieć połączeń i oddziałów na całym kontynencie. W poszczególnych marketach korzysta z tzw. okien czasowych, w których sklep wymaga dostawy. Poprzez tzw. „Dachser DIY-Logistics pipeline” towary trafiają zarówno w trybie ciągłym, jak i na żądanie, od dostawców do punktów sprzedaży, a także - jeśli jest taka konieczność – z powrotem. Pozwala to zachować ciągłą dostępność produktów w marketach i uniknąć luk w zaopatrzeniu.

W tym roku przygotowania do sezonu ogrodniczego ruszyły już w lutym, a obecnie jest on już w pełnym rozkwicie. Na bieżąco więc dowozimy do europejskich marketów DIY nowe grupy asortymentowe i uzupełniamy na sklepowych półkach te produkty, które zdążyły się już sprzedać – dodaje Juliusz Pakuński.

Dzięki współpracy z Dachser wiele polskich firm jest w stanie sprostać wymogom sieci m.in. w zakresie płynności i terminowości dostaw, które zazwyczaj są obwarowane wysokimi karami. Eksporterzy mogą przy tym znacząco ograniczyć swoje koszty i ryzyko związane ze sprzedażą produktów do zagranicznych sieci DIY. Dachser zapewnia bowiem nie tylko przewóz towarów, ale też świadczy szereg usług dodatkowych, m.in. magazynowanie produktów sezonowych.

W poszczególnych państwach dysponuje też zespołami merchandiserów, którzy dbają o sprawne wyłożenie towarów na półkę i ich odpowiednią ekspozycję w marketach, zapewniają kontrolę ilości i jakości produktów, obsługę zwrotów i reklamacji oraz obsługę akcji promocyjnych.

[ Dachser ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 25-26/2017
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48-22-620 92 14
KRS: 45946 , Regon: 010269289 , NIP: 526-00-10-038 , Kapitał zakładowy: 100.000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus