LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
16 listopada 2018 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.plPół roku po wprowadzeniu dyrektywy siarkowej
Transport wodny

Pół roku po wprowadzeniu dyrektywy siarkowej

3 lipca 2015 r.   |  Promy24.com

Od wprowadzenia dyrektywy siarkowej w północnej Europie i Ameryce Północnej minęło już sześć miesięcy. Duński Urząd Morski komentuje, że patrzy na ten okres z poczuciem ulgi i satysfakcji.


Fot. Promy24

Anne Skov Strüver, szefowa w Duńskim Urzędzie Morskim zauważa, że podobnie jak w innych gałęziach przemysłu, można było żywić obawę o stopień zastosowania się przewoźników do nowych przepisów. Teraz obawy zniknęły.

Kilka przeprowadzonych na wiosnę badań – w tym jedno wykonane przez niemieckie stowarzyszenia armatorów, VDR - pokazało, że większość przewoźników stosuje się do wymagań dyrektywy siarkowej. Duński Urząd Morski w ciągu sześciu miesięcy tylko dwa razy dopatrzył się naruszeń prawa na wodach duńskich.

Baza danych europejskiej agencji bezpieczeństwa morskiego, European Thetis, pokazuje, że 95% wszystkich przewoźników na wodach europejskich przestrzega przepisów dyrektywy siarkowej określającej poziom emisji na nie więcej niż 0,1 procent. Kilka zmiennych pokazywało, że przewoźnikom może opłacać się oszukiwać, ponieważ przejście na paliwo o niskiej zawartości siarki oraz płuczki spalin to niebagatelne koszty. Jednakże okazało się, ze przewoźnicy są bardziej skłonni stosować się do nowych regulacji niż zakładano.

Anne Skov Strüver dodaje, że przepisy zarówno na szczeblach krajowych jak i międzynarodowych są dopracowywane. Mimo, że do tej pory poziom przestrzegania dyrektywy siarkowej jest na bardzo dobrym poziomie nie uprawnia to do spoczęcia na laurach.  

Anne Skov Strüver komentuje, że urząd musi dowiedzieć się, dlaczego dyrektywa siarkowa jest przestrzegana w znacznie wyższym stopniu niż to było oczekiwane. Czy wynika to z niskiego poziomu cen ropy naftowej i paliw czy innej zmiennej? Duński Urząd Morski zapowiada, że będzie działał z wyprzedzeniem, aby uniknąć oszust w przestrzeganiu zasad dyrektywy siarkowej w przyszłości.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 44-45/2018
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48 22 620 92 14
KRS: 45946, Regon: 010269289, NIP: 526-00-10-038, Kapitał zakładowy: 100 000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus