LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
14 listopada 2018 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.plNowy FLIRT 3 na TRAKO 2015
Transport szynowy

Nowy FLIRT 3 na TRAKO 2015

Stadler zaprezentował pojazd dalekobieżny dla PKP Intercity

29 września 2015 r.   |  Mikołaj Marszycki

Podczas targów TRAKO 2015 w Gdańsku, Stadler Polska zaprezentował najnowszy pojazd FLIRT3 wyprodukowany dla PKP Intercity w ramach zamówienia na 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi tras dalekobieżnych, realizowanego przez konsorcjum Stadler Polska – NEWAG SA.


Fot. Cezary Banasiak

Podczas prezentacji pojazdu prezes zarządu spółki, Christian Spichiger, dokonał symbolicznego przekazania pierwszego składu prezesowi PKP Intercity, Jackowi Leonkiewiczowi. Śmiało mogę powiedzieć, że ten kontrakt jest kolejnym krokiem milowym na polskim rynku – powiedział Spichiger.

To kolejny krok PKP Intercity w radykalnej poprawie komfortu pasażerów – dodała minister Maria Wasiak, która uświetniła swoją obecnością przekazanie FLIRTa przewoźnikowi.

Pociągi FLIRT3 stanowią element największego w historii PKP Intercity programu inwestycyjnego, którego wartość przekracza 5 mld zł. Dzięki niemu nasi pasażerowie już teraz mogą podróżować nowoczesnymi i komfortowymi pociągami – powiedział podczas uroczystości prezes Lenkiewicz. - Składy wyprodukowane przez konsorcjum Stadler-NEWAG wejdą do rozkładu jazdy już w grudniu. Będą jeździły w ramach ekonomicznej kategorii InterCity, gwarantując podróż w atrakcyjnej cenie.

Pojazdy FLIRT3 prezentowane z okazji gdańskich targów to dwa z 18 gotowych już składów dla przewoźnika. Ostatnie 2 są obecnie w trakcie produkcji. Wszystkie zamówione pojazdy zostaną przekazane spółce wraz z homologacją zgodnie z umową. Pojazdy będą włączane do eksploatacji od grudnia na trasach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań). Wartość tego kontraktu to 1 mld 621 mln zł. Umowa, poza dostarczeniem taboru, obejmuje również jego serwis przez kolejnych 15 lat.

Wszystkie pojazdy dla PKP Intercity powstały w siedleckim zakładzie producenta przy zaangażowaniu lokalnych pracowników, a także przy udziale lokalnych dostawców. Aby podkreślić ten fakt, składy zostały opatrzone znakiem „Stadler – wyprodukowano
w Siedlcach”.

Komfort i bogate wyposażenie. Pojazdy FLIRT3 dla PKP Intercity to trzecia generacja znanych i docenianych w całej Europie ezt-ów tego typu w wersji dalekobieżnej. Charakteryzują się bogatym i komfortowym wyposażeniem wnętrz - do dyspozycji pasażerów będą przedziały pierwszej i drugiej klasy oferujące 300 miejsc siedzących, w tym 60 w pierwszej klasie. Pociągi są wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety oraz klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowano gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie. Tradycyjne tablice informacyjne zostały zastąpione przez elektroniczne wyświetlacze, na których prezentowane będą komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny jest również nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz WiFi.

Osoby podróżujące z dziećmi w wybranych toaletach znajdą przewijaki dla niemowląt. Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności ruchowej i wyposażone w specjalne urządzenia ułatwiające wjazd z obu stron pociągu, wydzielone miejsce dla osób poruszających się na wózkach, a także przystosowaną toaletę. Do dyspozycji podróżnych jest również przedział barowy. Dla personelu pociągu przygotowano wagon socjalny z miejscem do odpoczynku i łazienką z prysznicem. Nowy tabor jest przystosowany do prędkości 160 km/godz. 



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 44-45/2018
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48 22 620 92 14
KRS: 45946, Regon: 010269289, NIP: 526-00-10-038, Kapitał zakładowy: 100 000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus