LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
13 grudnia 2017 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.plNowe trasy KD do Czech
Transport szynowy

Nowe trasy KD do Czech

Podróżni będą mogli odwiedzić m.in. słynne czeskie Skalne Miasto

22 listopada 2017 r.   |  HH

W nowym rozkładzie jazdy Kolei Dolnośląskich, który wejdzie w życie od 10 grudnia, znajdzie się nie tylko większa liczba połączeń, ale także nowe trasy do Czech. Podróżni będą mogli wybrać się z przewoźnikiem do Lichkova i Adršpachu.


KD nowe połącznie do Czech / Fot. KD

Współpraca z naszymi czeskimi partnerami układa się wzorowo, dlatego postanowiliśmy pójść za ciosem i zaproponować naszym pasażerom kolejne połączenia. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych pojazdów Kolei Dolnośląskich pasażerowie zyskują nie tylko nowe możliwości podróżowania, ale również większy komfort – skomentował Jerzy Michalak, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego, które współpracowało z Kolejami Dolnośląskimi i stroną czeską przy uruchomieniu nowych połączeń. Testy polskich pojazdów za południową granicą właśnie się zakończyły.

Nie tylko Trutnov i Liberec. Obecnie Koleje Dolnośląskie realizują dwa połączenia z Czechami, cieszące się sporym zainteresowaniem turystów: Jelenia Góra–Trutnov oraz Szklarska Poręba–Liberec. Od nowego rozkładu jazdy pasażerowie będą mogli dodatkowo skorzystać z pociągu relacji Wrocław Główny-Kłodzko–Lichkov.

Jeszcze lepiej zapowiada się weekendowe połączenie Wrocław Główny-Adršpach, które ruszy 28 kwietnia 2018 r. Dzięki niemu mieszkańcy regionu, a także turyści przyjezdni będą mogli odwiedzić słynne i niezwykle malownicze czeskie Skalne Miasto. Uruchomienie tego połączania to efekt współpracy z czeską spółką GWTR.

Nowe połączenia Kolei Dolnośląskich do Czech będą realizowane pięcioczłonowymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi wyprodukowanymi przez firmę Newag. Wszystkie składy wyposażone zostały w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, w tym ETCS poziomu drugiego. Dodatkowo, żeby móc podróżować po torach naszych południowych sąsiadów niezbędne było wyposażenie pociągów w czeski radiotelefon oraz czeskie urządzenia bezpieczeństwa (MIREL).

Testy naszych pięcioczłonowych EZT w Czechach były niezbędne, jeżeli chcemy jeździć po tamtejszych torach. Głównym celem było sprawdzenie kompatybilności pojazdów z czeską infrastrukturą. Sprawdzana była zwłaszcza współpraca pantografu z siecią trakcyjną oraz działanie wysuwanych stopni ułatwiających wysiadanie z pojazdu. Testy zakończyły się sukcesem, co cieszy zwłaszcza, że były one nadzorowane przez Drážni úřad (czeski organ ds. bezpieczeństwa) oraz SŽDC (czeski narodowy zarządca infrastruktury) – podkreślił Piotr Malepszak, wiceprezes zarządu Kolei Dolnośląskich.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 50-52/2017
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48-22-620 92 14
KRS: 45946 , Regon: 010269289 , NIP: 526-00-10-038 , Kapitał zakładowy: 100.000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus