LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
24 września 2017 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.plNajwięcej samolotów w historii
Transport lotniczy

Najwięcej samolotów w historii

Producent przekracza plany sprzedażowe na 2015 r.

13 stycznia 2016 r.   |  AS

W roku 2015 Airbus przekroczył plan, osiągając nowy rekord 635 samolotówdostarczonych 85 klientom, w tym 10 nowym. W zeszłym roku firma dostarczyła: 491 samolotów z rodziny A320, 103 - A330, 27 - A380 oraz 14 - A350 XWB. Te osiągnięcia produkcyjne oznaczają, że w roku 2015 liczba samolotów dostarczonych przez firmę Airbus wzrosła po raz 13. z rzędu, bijąc poprzedni rekord (629 dostarczonych maszyn) ustanowiony w 2014 r.


Konferencja Airbusa / Fot. Airbus

Airbus zdobył również 1036 zamówień netto od 53 klientów (w tym ośmiu nowych), w tym na 897 samolotów wąskokadłubowych i 139 szerokokadłubowych. Dzięki temu portfel zamówień wzrósł do poziomu 6787 samolotów o wartości 996,3 mld dolarów (według cen katalogowych), co jest nowym rekordem branżowym.

Fabrice Brégier, prezes i dyrektor generalny firmy Airbus, powiedział: „Te wyniki handlowe i przemysłowe jednoznacznie dowodzą, że globalny popyt na nasze samoloty pozostaje wysoki. W 2015 r. położyliśmy też solidny fundament pod przyszłą działalność, zwiększając możliwości i zróżnicowanie samolotów, jakie możemy zaoferować naszym klientom”.

Ogółem w 2015 roku Airbus odnotował wiele różnorodnych, godnych uwagi osiągnięć. Na przykład A320neo otrzymał certyfikat od władz lotniczych po obu stronach Atlantyku zaledwie pięć lat po rozpoczęciu programu. Ponadto firma dostarczyła 14 samolotów A350, spełniając obietnicę złożoną liniom lotniczym, które teraz mogą korzystać z najbardziej efektywnego i zaawansowanego samolotu pasażerskiego. Poczyniono również ważne postępy w pracach nad kolejnym wariantem A350, A350-1000, którego podstawowe komponenty i struktury właśnie nabierają kształtu w różnych zakładach produkcyjnych. Rozpoczęła się też produkcja części do pierwszego A330neo, w tym wspornika silnika oraz centralnej struktury nośnej skrzydeł. Wreszcie dobre wiadomości nadeszły z flagowego programu A380, który osiągnął rentowność po 10 latach od pierwszego lotu.

Innym godnym uwagi wydarzeniem było też oczywiście oficjalne wrześniowe otwarcie pierwszych zakładów firmy Airbus w Stanach Zjednoczonych, w Mobile w Alabamie, gdzie od 2018 r. będzie powstawać od 40 do 50 maszyn z rodziny A320. Po drugiej stronie świata, w Chinach, dodatkowe zamówienia na A330 nie tylko potwierdzają słuszność planu otwarcia nowego centrum wyposażania i dostaw A330 w Tianjin, ale również pomagają w gładkim przejściu na produkcję A330neo. Ponadto w 2015 roku Airbus rozpoczął prace nad trzema nowymi wersjami istniejących samolotów, które obejmują: wersję A321neo o dalekim zasięgu przeznaczoną do obsługi połączeń transatlantyckich; wersję regionalną A330 zoptymalizowaną pod kątem przewożenia nawet 400 pasażerów na trasach do 5500 km (3000 mil morskich); oraz wersję A350-900 o bardzo dalekim zasięgu, zdolną do 19-godzinnych lotów.

[ materiały prasowe ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 36-37/2017
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48-22-620 92 14
KRS: 45946 , Regon: 010269289 , NIP: 526-00-10-038 , Kapitał zakładowy: 100.000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus