LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
23 listopada 2017 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.plKolejna premiera Holendrów
Transport drogowy

Kolejna premiera Holendrów

Nowy DAF LF - Pure Excellence

13 września 2017 r.   |  AS

W tym roku holenderski producent odświeżył całą gamę swoich ciągników. Po CF i XF przyszła także kolej na model LF.


Odnowiony LF prezentuje się efektownie / Fot. DAF Trucks

Jedną z najważniejszych innowacji w serii DAF LF, jest nowy 3,8-litrowy silnik PACCAR PX-4 dostępny w 7,5-tonowej wersji modelu w dwóch mocach znamionowych: 115 kW/156 KM i 127 kW/172 KM z maksymalnym momentem obrotowym odpowiednio 500 i 600 Nm pomiędzy 1200 i 2000 obr./min.

Silniki PX-5 I PX-7. Do cięższych prac dostępne są silniki PACCAR PX-5 4,5 l (135 kW/184 KM do 157 kW/213 KM) i PACCAR PX-7 6,7 l (172 kW/234 KM do 239 kW/325 KM). Wszystkie pod koniec zeszłego roku zostały wzbogacone o nowe oprogramowanie oraz zoptymalizowany układ wlotu powietrza do silnika oraz układ chłodzenia.

Dzięki temu maksymalny moment obrotowy obu silników jest wyższy o 5–12% i dostępny jest przy prędkości obrotowej niższej o 100–200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy silników PX-5 i PX-7 wynosi teraz odpowiednio 850 Nm (przy 1200–1500 obr./min) i 1200 Nm (przy 1100–1700 obr./min). Moc silnika PACCAR PX-7 została zwiększona o 8 kW/11 KM.

Nowa tylna oś i rozstaw osi. Dzięki wykorzystaniu szybszych przełożeń tylnej osi, wynoszących do 3.31:1, prędkość obrotowa silnika przy prędkości podróżnej jest niższa o 150–200 obr./min. W połączeniu z innowacjami silnika optymalizacja układu napędowego zapewnia sześcioprocentową oszczędność paliwa, a zmniejszony poziom hałasu zapewnia jeszcze lepszą wygodę kierowcy.

Szeroki zakres dostępnych rozstawów osi nawet do 6,90 m pozwala na zwiększenie maksymalnej długości zabudowy do ponad 9 m i przewożenie znacznie większych ładunków, a także zastosowanie pojemniejszych zbiorników paliwa - nawet do 1240 l. Dzięki temu zwiększa się zasięg operacyjny, optymalizuje dostępność pojazdu i można zredukować ilość tankowań, lub po prostu kupować paliwo tam gdzie taniej.

Skrzynia biegów. DAF do nowej serii LF oferuje wybór manualnych i zautomatyzowanych przekładni 5-, 6-, 9- i 12-biegowych. Ponadto dostępne są w pełni automatyczne skrzynie biegów, a do najmocniejszych wersji silnika PX-7 można teraz również wybrać automatyczną skrzynię biegów Allison dostosowaną do zastosowań specjalistycznych.

Montaż zabudów. Zgodnie z filozofią DAF Transport Efficiency firma DAF wprowadza innowacje w celu ułatwienia pracy wytwórcom zabudów na modelu LF. Obejmują one nowe „moduły mocowania zabudowy”, które ułatwiają jej instalację wraz z wyposażeniem. Oprócz tego dostępne są specjalne przygotowania do mocowania furgonu z platformą załadowczą, cysterny z ramą pomocniczą lub wywrotki.

DAF oferuje teraz w modelu LF większy wybór rozstawu osi i zwisu tylnego. Połączenie większego rozstawu osi i krótszego zwisu ułatwia montaż śmieciarki.

Trochę o wyglądzie. Nowy model LF po zmianach, nabrał cech swoich "braci" CF i XF — jest i solidny, i elegancki. Atrakcyjnie wyglądają paski chromowane na grillu wlotu powietrza i nowy panel z logo „DAF” ze stylowymi chromowanymi obramowaniami. Kolejnym dodatkiem jest opcjonalne dolne okno drzwi pasażera. Optymalizuje ono widoczność po stronie pasażera przy dystrybucji miejskiej i dzięki niemu łatwiej zauważyć rowerzystów czy pieszych obok kabiny.

Również wnętrze nowego modelu LF charakteryzuje się odświeżoną, ciepłą i stylową kolorystyką.

W standardzie są wszelkie układy podnoszące bezpieczeństwo jazdy: AEBS, FCW, ACC i LDWS, czyli zaawansowany awaryjny układ hamulcowy (AEBS), układ ostrzegania przed uderzeniem przodem pojazdu (FCW), tempomat adaptacyjny (ACC) i system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS).

Adaptacyjny tempomat (ACC) automatycznie dostosowuje prędkość samochodu ciężarowego do prędkości poprzedzającego pojazdu i zachowuje bezpieczną odległość. Pozwala to na maksymalne wykorzystanie funkcji tempomatu i w efekcie zmniejszenie zużycia paliwa. Układ ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) wykorzystuje kamerę zamontowaną na przedniej szybie. Gdy pojazd zjeżdża z pasa ruchu, rozlega się sygnał dźwiękowy ostrzegający kierowcę.

Obsługa floty. Na koniec warto też wspomnieć o DAF Connect, czyli systemie zarządzania flotą, oferowanym również w DAF-ie LF. Pozwala on na kontrolę w czasie rzeczywistym wydajności pojazdów i pracy kierowców.

Pełna informacja o zużyciu paliwa, przebiegu, lokalizacji, wykorzystaniu pojazdu i pracy silnika na biegu jałowym są dostępne w każdej chwili dzięki aplikacji online. W raportach natomiast możemy porównać aktualne dane z poprzednimi. Wszystko to sprawia, że umiejętne skorzystanie z dostępnych opcji ułatwia optymalizację pracy, a także obniżanie jej kosztów.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 46-47/2017
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48-22-620 92 14
KRS: 45946 , Regon: 010269289 , NIP: 526-00-10-038 , Kapitał zakładowy: 100.000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus