Raben Group
LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
19 października 2020 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
UTA
www.pgt.plJuż 40 lat na rynku
Transport drogowy

Już 40 lat na rynku

Renault Master i Trafic

11 lipca 2020 r.   |  SC

Dokładnie 40 lat temu kultowa wówczas furgonetka, Renault Estafette ustąpiła miejsca nowym modelom: Trafic i Master. Od dnia debiutu oba sprzedały się łącznej liczbie niemal pięciu milionów egzemplarzy. U nas Renault Master to lider rynku i segmentu od dwóch lat, a Trafic jest numerem 1 w segmencie Minibus. Dodatkowo marka Renault już 11 rok z rzędu (!) lideruje rynkowi podwozi do zabudowy. 


Master i Trafic od 40 lat na rynku   |   Fot. Renault

W 1980 roku Renault Estafette zakończyło swoją karierę po 22 latach obecności na rynku. Aby lepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów, model, który wszedł do kanonu najbardziej popularnych modeli wszech czasów, został zastąpiony przez dwa oddzielne modele dostawcze: lekki furgon Trafic i ciężki furgon Master. Sukces nadszedł natychmiast. Dzięki nim oraz dzięki modelowi Kangoo Renault jest od 1998 roku europejskim liderem na rynku samochodów dostawczych (z wyjątkiem pick-upów). Rok 2019 okazał się dla Renault rokiem rekordowym. Marka odnotowała najlepsze wyniki w swojej historii pod względem sprzedaży modeli dostawczych. W porównaniu do 2018 roku sprzedaż wzrosła o 0,7% i wyniosła 624 290 sztuk.

Renault Master dla profesjonalistów. Uznany za vana roku 1998 i 2004 Renault Master jest od samego początku produkowany w zakładzie Sovab w Batilly we francuskiej Lotaryngii. Od debiutu rynkowego w 1980 roku każda generacja modelu okazała się sukcesem. Rok 2019 był piątym z rzędu rekordowym rokiem pod względem sprzedaży. Od 1980 roku sprzedano łącznie na całym świecie 2,8 miliona sztuk Mastera, w tym 124 000 w 2019 roku. Obecnie Master jest samochodem o światowym zasięgu, sprzedawanym w ponad 50 krajach na wszystkich kontynentach. Poza Europą największymi rynkami zbytu modelu są Brazylia, Argentyna, Maroko, Turcja i Rosja.

Nowy Master, wprowadzony na rynek w 2019 roku, jest dostępny w 350 wersjach, w 4 długościach i 3 wysokościach oraz w wersji przednionapędowej, tylnonapędowej i z napędem na 4 koła (Master Extended Grip). Od 2018 roku Master jest też dostępny w wersji z napędem w 100% elektrycznym - Master Z.E.

Renault Trafic na różne potrzeby. Wyróżniony nagrodą Van of the Year 2012 oraz mianowany samochodem dostawczym roku przez czasopismo motoryzacyjne „Argus” w 2015 roku Renault Trafic to więcej niż zwykły samochód. To zróżnicowana gama wariantów, od furgonu z kabiną po wysokiej klasy pasażerski shuttle car „Space Class”, który zapewnia komfort podróżowania godny limuzyny.

Oferowany w dwóch długościach i dwóch wysokościach Trafic obejmuje łącznie 275 wersji pasażerskich lub dostawczych, z przestrzenią ładunkową od 3,2 do 8,6 m3 (ładownością od 800 do 1400 kg), z napędem na przednie lub tylne koła.

Trafic okazał się sukcesem handlowym. Od wejścia modelu na rynek w 1980 roku sprzedano łącznie 2 miliony sztuk. W roku 2019 sprzedano 103 234 egzemplarze Trafica w ponad 50 krajach świata.

Dzięki Masterowi i Traficowi, które plasują się w pierwszej trójce pod względem sprzedaży w swoich segmentach, Renault pozostaje od 1998 roku europejskim liderem na rynku vanów. W 2019 roku Renault było dziewiąty rok z rzędu liderem na europejskim rynku samochodów elektrycznych. Niemal co drugim sprzedanym samochodem był samochód marki Renault (42,5% sprzedaży). Wzmocniona sukcesami marka Renault wprowadza kolejne innowacje w zakresie zrównoważonej mobilności. Pod koniec 2019 roku na rynku pojawił się model Kangoo Z.E. Hydrogen, a na początku 2020 roku Master Z.E. Hydrogen.

Nasza gama furgonów była przez kolejne dziesięciolecia rozbudowywana, aby zaoferować klientom coraz bardziej funkcjonalne i innowacyjne samochody. Doświadczenie Renault w segmencie samochodów dostawczych jest powszechnie uznane przez klientów indywidualnych i biznesowych, którzy darzą nas na co dzień zaufaniem, podobnie jak przez inne marki, dla których produkujemy. Obecnie Alians się umacnia. Trafic i Master są produktami-prekursorami w ramach wprowadzanego modelu „leader-follower”, w naszych zakładach w Sandouville i Batilly, które również produkują furgony dla innych marek Aliansu. Kontynuujemy także prace nad nowymi projektami, które pozwolą nam przygotować naszą przyszłość i umocnić pozycję lidera - powiedział Jean-Baptiste Mauduit, dyrektor ds. gamy furgonów.

W Polsce Renault Master od 2018 r. jest liderem zarówno segmentu jak i całego rynku polskiego (w 2020 -> 19,3% udziału w segmencie). To oznacza, że Renault Master był co piątym samochodem sprzedanym w Polsce w tym segmencie.

Renault Trafic natomiast jest w naszym kraju w wersji LCV numerem 3 w segmencie (12,4%), a Trafic Osobowy jest numerem 1 w segmencie Minibusów (20,2% udziału w rynku).

Renault z udziałem ponad 27% już 11 rok z rzędu pozostaje liderem rynku podwozi do zabudowy. Ponad 50% samochodów Master oraz Trafic jest modyfikowana i adaptowana przez firmy autoryzowane przez Renault. Wachlarz zabudów jest praktycznie nieograniczony – począwszy od standardowych skrzyń, poprzez kontenery i samochody brygadowe a kończąc na tak zaawansowanych i skomplikowanych zabudowach jak pojazdy pożarnicze, ratownicze czy ostatni trend – samochody kempingowe.

[ mat. prasowe Renault ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega