LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
16 listopada 2018 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.plIMO prosi branżę morską o pomoc w sprawie wody balastowej
Transport wodny

IMO prosi branżę morską o pomoc w sprawie wody balastowej

28 marca 2015 r.   |  Promy24.com

Przed ratyfikacją konwencji o wodzie balastowej, IMO prosi branżę morską o pomoc w testowaniu zatwierdzonych systemów. Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) prosi wszystkich, którzy są związani z nową konwencją o wodzie balastowej w kwestiach badania, zatwierdzenia, instalacji i testowania zaaprobowanych systemów o wzięcie udziału w ankiecie online.

 


Fot. Promy24.com

Ankietę można znaleźć tutaj.
Według IMO, badanie ma na celu dokładny przegląd standardów technicznych i procedur homologacji w wytycznych, które będą obowiązywały w konwencji odnośnie wód balastowych. Na ostatnim posiedzeniu Komitetu Ochrony Środowiska IMO (MEPC), kwestia wody balastowej była ujęta w głównym porządku obrad, ponieważ jest to niezwykle ważny temat dla wielu członków branży morskiej, którzy od lat wyczekują finalnego ratyfikowania konwencji.

Podczas spotkania postanowiono o przeprowadzeniu badania, aby rozwiać wątpliwości, czy dotychczas przeprowadzone testowanie jeszcze niezatwierdzonych systemów było wystarczające. Przedstawiciele branży mają czas do pierwszego czerwca tego roku, aby podzielić się swoimi doświadczeniami w tym zakresie. W lutym Światowa Rada Żeglugi zdefiniowała przepisy dotyczące wody balastowej. Według armatorów istnieje wiele niejasności związanych z inwestowaniem w systemy, jeżeli nie wiadomo dokładnie, jakie przepisy wejdą w życie i czy aprobaty IMO są wystarczające.

Konwencja wejdzie w życie po upływie 12 miesięcy, jeżeli ratyfikuje ją 30 krajów, których flota stanowi co najmniej 35 procent w skali globalnej. W tym momencie 44 państwa ratyfikowały konwencję, ale nie posiadają wystarczającej siły w branży, ponieważ flota tych państw stanowi tylko 32,86%.
Według Drewry (organizacja specjalizująca się w badaniach i doradztwie dla sektora morskiego), rynek systemów oczyszczania wody balastowej jest ogromny. Łącznie 62 000 statków będzie zobowiązanych do instalacji technologii oczyszczania wody balastowej. Koszt pojedynczej instalacji szacuje się na 1-2 miliony USD. Oznacza to, że rynek systemów oczyszczania wód balastowych osiągnie łączną wartość 60 miliardów USD i więcej.

Więcej o konwencji można dowiedzieć się tutaj.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 44-45/2018
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48 22 620 92 14
KRS: 45946, Regon: 010269289, NIP: 526-00-10-038, Kapitał zakładowy: 100 000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus