LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
19 września 2017 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.plGłówne filary strategii FM Logistic
Logistyka

Główne filary strategii FM Logistic

Inwestycje w infrastrukturę, rozwój usług transportowych i inne…

19 lipca 2016 r.   |  Mikołaj Marszycki

Podczas niedawnej konferencji prasowej kierownictwo FM Logistic Polska przedstawiło główne założenia nowej globalnej strategii Grupy FM, która dotyczy oczywiście także Polski. Operator zakłada, dzięki rozwojowi usług transportowych, wygenerowanie do 2019 r. 13% wzrostu sprzedaży rocznie.


Szczegóły strategii przybliża Piotr Sukiennik prezes FM Logistic w Polsce / Fot. Mikołaj Marszycki

Grupa zapowiada ekspansję w Niemczech, Indiach i na Bałkanach oraz rozwój transportu w tym drobnicy międzynarodowej. W Polsce priorytetem będzie zwiększenie usług drobnicowych i projektów e-commerce, a także dynamiczny wzrost usług transportowych. Firma zapowiada również dalsze inwestycje w innowacyjne rozwiązania optymalizujące łańcuchy dostaw, a także w infrastrukturę i nowe technologie.

Ekspansja na świecie. W skali globalnej firma zamierza rozpocząć konkurowanie o rynek niemiecki, bałkański i indyjski. Pierwszym krokiem na nowej drodze ekspansji było przejęcie w 2016 r. w Indiach firmy Spear Logistics.

W Niemczech operator uruchamia właśnie pierwsze biuro transportu międzynarodowego. Podobne powstaje w Serbii skąd firma będzie obsługiwać wszystkie kraje leżące na Bałkanach.

Nowe platformy w Polsce. W roku 2017 otwarte zostaną także nowe platformy logistyczne w okolicach Katowic, Łodzi i Poznania. Powierzchnia lokalizacji w Psarach k. Katowic wyniesie 30 tys. m2 (z możliwością rozbudowy do 100 tys. m2). Z kolei w tym roku do dyspozycji pracowników oddany został nowy gmach siedziby głównej o powierzchni 4,5 tys. m2, zlokalizowany  w Mszczonowie koło Warszawy.

Trwa również rozbudowa centrum dystrybucyjnego spółki w Błoniu o kolejne 13 tys. m2, dające lokalizacji w sumie 38 tys. m2 - w pełni dedykowane sektorowi farmaceutycznemu. Prace te zakończyć się mają do października 2017 r. W tym segmencie firma upatruje szanse na wzrosty w tym, iż wypełnienie magazynów wpływa na zwiększenie zapotrzebowania na usługi transportowe. I tak, według operatora warto jest inwestować w usługę GoDirect czyli bezpośrednie dostawy do aptek i szpitali.

Ważny e-commerce. W Polsce operator stawia głównie na rozwój usług transportowych. Mają one generować ok. 50% obrotów w każdym z krajów Grupy. Firma wciąż konsekwentnie chce budować swoją przewagę rynkową na wysokiej specjalizacji oraz wysokiej jakości usług. Dlatego na najbliższe trzy lata Grupa za kluczowe dla Polski uznała branżę health, e-commerce i drobnicę krajową. Obroty tej ostatniej stanowią już 45%.

Wspomniany rozwój usług e-commerce, tworzony jest w oparciu o kooperację z wiodącymi firmami kurierskimi na krajowym rynku. Większość zleceń tego typu pochodzi obecnie od graczy wielokanałowych. W tym obszarze FM Logistic wspiera także własne know–how, nabywane od 2009 r. na zachodnich rynkach oraz doświadczenie ekspertów z przejętego niedawno Spear Logistics. Firma ta obsługuje w Indiach ponad milion przesyłek miesięcznie.

100 naczep rocznie. Operator, reagując na zmieniający się rynek oraz chcąc optymalizować łańcuchy dostaw, stawia nadal również na inwestycje w innowacje. Jednym z projektów z tego obszaru, który niebawem zaistnieje w Polsce jest Citylogin. Chodzi o w pełni ekologiczne auta z napędem elektrycznym, które obsługują już dostawy w wybranych miastach europejskich, takich jak Rzym, Madryt, Mediolan czy Praga. W przyszłym roku te nowoczesne samochody będą realizować dostawy dla klientów firmy w Krakowie.

Poza inwestycjami w platformy i innowacje, firma zamierza także powiększać swoją flotę o 20% rocznie. Plan minimum zakłada regularny zakup 100 nowych naczep każdego roku.

2 mld euro do 2022 r. Grupa FM cały czas poszukuje także firmy, która (po akwizycji) zajmie się w jej strukturach transportem morskim. Rozpatrywane jest również wejście przez operatora na rynek usług intermodalnych – decyzja odnośnie aktywności w tym segmencie transportu zapaść ma jeszcze w tym roku.

Firma liczy, że nowa globalna strategia pozwoli jej osiągnąć obrót w wysokości 2 mld euro w skali Grupy do 2022 r.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 36-37/2017
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48-22-620 92 14
KRS: 45946 , Regon: 010269289 , NIP: 526-00-10-038 , Kapitał zakładowy: 100.000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus