Polska Gazeta Transportowa
LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TESTY AUT TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
15 grudnia 2019 r.
Reklama   +48 22 620 92 04     Kontakt 
www.pgt.plElektryki dla transportu miejskiego
Transport drogowy

Elektryki dla transportu miejskiego

Volvo Trucks rozpoczyna sprzedaż

22 listopada 2019 r.   |  AS

Szwedzki producent ogłosił rozpoczęcie sprzedaży elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo FL i Volvo FE na wybranych rynkach europejskich.


Elektryczne samochody ciężarowe z zerową emisją spalin i znacząco mniejszym hałasem użytkowania, są dobrą odpowiedzią na zapotrzebowanie w obszarach miejskich.

Przyszłość. Po pierwsze, niski poziom emisji hałasu pozwala na realizację dostaw i wywozu opadów wczesnym rankiem, późnym wieczorem, a nawet w nocy, co pozytywnie wpływa na efektywność logistyki transportu i ograniczenie zatłoczenia ulic w godzinach szczytu.

Po drugie, jako pojazdy przyjazne dla powietrza elektryczne samochody ciężarowe otwierają nowe możliwości w zakresie urbanistyki i rozwoju infrastruktury drogowej - np. mogą być z powodzeniem użytkowane wewnątrz budynków oraz w „zielonych strefach”.

Osiągi. Globalna urbanizacja coraz pilnej potrzebuje logistyki dostosowanej do specyfiki obszarów miejskich oraz bezemisyjnego, cichobieżnego transportu samochodowego. Dzięki Volvo FL Electric i Volvo FE Electric możemy spełnić zarówno rygorystyczne wymagania w zakresie ochrony środowiska, jak i wysokie wymagania rynkowe naszych Klientów – mówi Jonas Odermalm, wiceprezes ds. linii produktów w segmencie elektromobilności.

Jednym z wyzwań jest maksymalizacja ładowności przy jednoczesnym zapewnieniu optymalnego zasięgu użytecznego pojazdu. Rozwiązania Volvo Trucks będą bazować na indywidualnych potrzebach użytkowników, uwzględniając szereg parametrów, takich jak m.in. cykle jazdy, ładowność czy trasy przejazdu, w celu jak najefektywniejszego wykorzystania dostępnej pojemności akumulatorów – kontynuuje Jonas Odermalm.

Pojazdy Volvo FL Electric i Volvo FE Electric zostały opracowane w bliskiej współpracy z klientami prowadzącymi działalność w Goeteborgu (Szwecja). Ich opinie były bardzo pozytywne, zaś uczestniczący w projekcie kierowcy chwalili zwłaszcza dynamiczny układ napędowy, płynne przyspieszanie i wyjątkowo niską emisję hałasu.

Pomimo pozytywnych opinii Klientów – wyjaśnia Jonas Odermalm – zdajemy sobie sprawę, że w wielu miastach infrastruktura ładowania akumulatorów wciąż znajduje się na etapie opracowywania i dlatego podejmujemy współpracę z partnerami zarówno publicznymi, jak i prywatnymi, ukierunkowaną na uzgodnienie długofalowej strategii rozwoju w tej dziedzinie. Jedno jest pewne: rozwój infrastruktury ładowania akumulatorów musi przyspieszyć.

Nie tylko jedna droga. Rozwiązanie problemu zmian klimatu będzie wymagać jednak dostępności kilku różnych technologii układów napędowych. Piszemy o tym także w tym wydaniu PGT - o próbie wejścia w sektor ciężki przez firmę Hyundai, która właśnie zaprezentowała swoją ciężarówkę na wodorowe ogniwa paliwowe.

Pojazdy elektryczne, ładowane energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych, to autentyczny krok naprzód w kierunku bardziej zrównoważonego transportu dystrybucyjnego w mieście. Jednak problem zmiany klimatu i inne kwestie środowiskowe nie mogą być rozwiązane za pomocą tylko jednego źródła energii. Różne rodzaje transportu wymagają stosowania różnych typów układów napędowych – podsumowuje Jonas Odermalm.

Technicznie. Volvo FL Electric i Volvo FE Electric zostały opracowane z przeznaczeniem dla dystrybucji towarów, wywozu odpadów i innych zastosowań transportowych w mieście. Ich sprzedaż rozpocznie się w Szwecji, Norwegii, Niemczech, Szwajcarii, Francji i Holandii, a początek produkcji przewidziany jest na marzec przyszłego roku.

Dopuszczalna masa całkowita pojazdu (DMC) Volvo FL Electric to 16 t, zaś w przypadku Volvo FE Electric – 27 t.


Fot. Volvo Trucks

Fot. Volvo Trucks


« powrót
Biuro Brokerskie Omega