LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
20 lutego 2018 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.plElektryczna dystrybucja
Transport drogowy

Elektryczna dystrybucja

Odpowiedź na zmiany

30 stycznia 2018 r.   |  AS

W centrum Berlina i Stuttgartu od wiosny tego roku ruszą na trasy elektryczne dostawczaki FUSO eCanter, marki należącej do Daimlera. Jednym z pierwszych klientów który z nich skorzysta będzie firma Dachser.


Fuso eCanter / Fot. Mitsubishi Fuso

W Polsce firma także przygotowuje się na nowości technologiczne - w nowo budowanym oddziale w Strykowie, Dachser zaplanował już miejsce na stacje do ładowania aut elektrycznych.

Elektryczny dostawczak. Zdecydowaliśmy się na FUSO eCanter, ponieważ jest to pierwsza w pełni elektryczna ciężarówka, wprowadzona do produkcji seryjnej, a co za tym idzie, nadająca rozmach całej klasie pojazdów użytkowych. Ciężarówki te będą częścią prowadzonego przez nas projektu miejskiej dystrybucji, a także przyczynią się do rozwoju naszej innowacyjnej i zrównoważonej koncepcji dostaw w centrach miast - mówił Stefan Hohm dyrektor działu rozwiązań korporacyjnych, badań i rozwoju w Dachser.

W zależności od ograniczeń dla ruchu samochodowego w danym mieście, lokalny oddział Dachser może zastosować adekwatne do swoich potrzeb rozwiązanie. To wiąże się z wybraniem odpowiedniego zestawu pojazdów do dostarczania towarów w centrach miast. Wdrożenie projektu miejskiej dystrybucji umożliwi połączenie sprawdzonych modeli logistycznych z nowymi rozwiązaniami.

W Berlinie i Stuttgarcie ciężarówki FUSO eCanter zostaną wykorzystane do przewozów przesyłek drobnicowych. Ich zadaniem będzie dostarczanie palet z towarami do tzw. microhubów lub bezpośrednio do klientów. Posłużą również do odbioru towarów i przewiezienia ich do oddziałów Dachser w podberlińskim Schonefeld i Kornwestheim koło Stuttgartu.

Oczywiście zależnie od modelu i przeznaczenia ciężarówka FUSO eCanter może przejechać na jednym ładowaniu do 100 km, a jej maksymalna ładowność wynosi 3,5 t. Elektryczny układ napędowy pojazdu składa się z sześciu akumulatorów litowo-jonowych, każdy o napięciu 420 V i pojemności 13,8 kWh.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 6-7/2018
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48-22-620 92 14
KRS: 45946 , Regon: 010269289 , NIP: 526-00-10-038 , Kapitał zakładowy: 100.000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus