LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TESTY AUT TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
19 marca 2019 r.
Reklama   +48 22 620 92 04     Kontakt 
www.pgt.plEkonomiczny i wygodny
Floty / Samochody dla biznesu

Ekonomiczny i wygodny

Renault Kangoo Express 1.5 dCi 90 KM z zabudową Renault Tech

15 marca 2019 r.   |  Cezary Banasiak

Przydatny na wiele sposobów, przeznaczony dla właścicieli i pracowników wszelkiego rodzaju warsztatów i firm usługowych, którzy potrzebują sprawnego dostawczaka z pojemną, ale niezbyt dużą przestrzenią bagażową i przy okazji poręcznego regału narzędziowego.


Renault Kangoo Express z zabudową firmową Tech (a w tle ruiny zamku w Kruszwicy, słynna Mysia Wieża).

Charakterystyczny wygląd Kangoo zawsze przyciąga uwagę, co dla jednych jest zaletą, drugich być może wadą. Niemniej na pewno trudno go pomylić z innym samochodem. Testowany przeze mnie pojazd był dodatkowo czerwony i gdzie bym nie jechał - czy w mieście, czy poza nim, czy środkiem wioski - wzbudzałem spore zainteresowanie. W odróżnieniu od przeważnie białych lub srebrnych tego typu aut, stanowiłem nie lada ciekawostkę, a gdybym miał na nim reklamę jakąkolwiek, pewnie skoczyłaby sprzedaż. To taka wskazówka dla zainteresowanych "warsztatowców".

Nieco o technikaliach. Silnik 1,5 dCi o mocy 90 KM jest dobrze znany wszystkim, którzy interesują się marką Renault. Oszczędny, dynamiczny, pozwalający na sprawne wyprzedzanie z dobrą prędkością. Według producenta spalający średnio 4,7 l/100 km, a według mojej "nie-laboratoryjnej" jazdy około 5,5 l/100 l, przy szybszej jeździe ekspresówką (choć ciągle w granicach przepisów) zbliżając się nawet do 7-7,3 l/100 km. Nadal jednak jest to stosunkowo niewiele, a zatankowanie do pełna pozwala na spokojne przejechanie 750-800 km.

Warto wymienić zastosowane w Kangoo Express usprawnienia: czujniki cofania, tempomat i ogranicznik prędkości, mechanizm Stop & Start, system odzyskiwania energii podczas hamowania, EGR niskiego ciśnienia, aktywne termozarządzanie, optymalizację pracy na niestabilnym gruncie czy też funkcję wsparcia przy ruszaniu pod górę. Jeżeli chodzi natomiast o zabudowę to testowany model poza wspomnianym regałem na narzędzia, posiadał także antypoślizgową podłogę, dodatkową lampkę LED oświetlającą wnętrze "paki" oraz uniwersalną szynę do mocowania ładunków (obok standardowych uchwytów). Wszystko gotowe do pracy.

Nieco o komforcie. Cechą charakterystyczną samochodów marki Renault jest miękkie zawieszenie i dotyczy to nie tylko osobówek. W przypadku dostawczaka sprawdza się to doskonale, jakby specjalnie to uwzględniono na potrzeby dojazdów w różne mniej lub bardziej dostępne miejsca, choćby do małych miejscowości gdzie stan dróg ciągle pozostawia wiele do życzenia i o dziury w drodze nie jest trudno. Lekko, ale pewnie chodzący układ kierowniczy, dobra widoczność - wszystko to niewątpliwie podnosi komfort podróży. Podobnie na plus spora liczba schowków (w tym ten nad głową), ale z kolei na minus uchwyt na napoje obok drążka skrzyni biegów, w którym duża kawa albo termiczny kubek przy "położonym" hamulcu ręcznym po prostu się nie mieści. Podobnie irytujące było zaczepianie przeze mnie lewą stopą o krawędź plastikowej osłony nad pedałami. Widocznie posiadacze dłuższych nóg i większych stóp nie są brani do testów przedprodukcyjnych.

Korzystnie wypada również system multimedialny (nawigacja) z dotykowym ekranem, którego jednak, ze względu na odległość od kierownicy, można dosięgnąć jedynie na postoju (zapewne też o to mogło chodzić projektantom). Zupełnie inną sprawą jest wyciszenie - poprzeczne relingi dachowe tego modelu już od ok. 70-80 km/godz. zaczynają "gwizdać", po czym dołącza do tego właściwie oczywisty w kabinie szum i gdy przy nieco mocniejszym wietrze zaczyna znosić, kołysać bryłę samochodu delikatnie na boki, można poczuć się jak na morskim rejsie. Wystarczy wtedy włączyć nieco głośniej jakieś kulturalne szanty i zakrzyknąć (bo i tak pewnie nikt nie usłyszy) "Ahoj, przygodo!". Swoją drogą system audio jest naprawdę przyzwoity i muzyki nie trzeba się wstydzić. Chyba, że ze względu na to jaki kierowca czy pasażerowie gatunek wybiorą.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega