LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
25 lipca 2017 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.plBCT w Gdyni ma nowy terminal kolejowy
Logistyka

BCT w Gdyni ma nowy terminal kolejowy

Jego możliwości to 24 pełne składy na dobę

14 grudnia 2015 r.   |  HH

Pół miliona TEU rocznie - takie są obecnie możliwości przeładunkowe zmodernizowanego terminalu kolejowego na BCT – Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni.

 W ramach prowadzonego od 2012 r. największego w historii BCT programu inwestycyjnego, zakończony został projekt przebudowy i modernizacji terminalu kolejowego. Projekt ten zrealizowany został wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia odpowiedzialnym za jego rozbudowę i modernizację infrastruktury torowej oraz okołotorowej.

30 kontenerów na godz. Zakres zadań zrealizowanych przez BCT obejmował zakup dwóch nowych suwnic kolejowych (RMG) dla obsługi pełnych składów pociągów kontenerowych. Każda z nich - dostarczonych przez firmę Kocks Krane - może pracować z wydajnością przeładunkową powyżej 30 kontenerów na godzinę. Wraz z przebudowanymi torami kolejowymi terminal jest obecnie w stanie obsługiwać 24 pełne składy pociągów kontenerowych na dobę. Dzięki temu BCT może obsłużyć rocznie 500 tys. TEU (ekwiwalent 20-stopowego kontenera) przewożonych koleją.

 Najważniejsze, że odpowiednio wcześnie udało nam się porozumieć z zarządem portu Gdynia i wspólnie zrealizować tę inwestycję. Jest to szczególnie istotne w związku z bardzo dynamicznym rozwojem transportu intermodalnego – podkreślił prezes BCT Krzysztof Szymborski. Ta wspólna inwestycja poprawia konkurencyjność naszego terminalu i portu w Gdyni.

Trakcja elektryczna. Inwestycja była współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W dalszych planach rozwoju dotyczących usprawnienia obsługi składów kolejowych na terminalu kontenerowym BCT, znajduje się doprowadzenie doń trakcji elektrycznej, co poprawić ma warunki manewrowe na terenie portu.

 W ramach prowadzonego od 2012 r. największego w historii BCT programu inwestycyjnego, zakończony został projekt przebudowy i modernizacji terminalu kolejowego. Projekt ten zrealizowany został wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia odpowiedzialnym za jego rozbudowę i modernizację infrastruktury torowej oraz okołotorowej.

30 kontenerów na godz. Zakres zadań zrealizowanych przez BCT obejmował zakup dwóch nowych suwnic kolejowych (RMG) dla obsługi pełnych składów pociągów kontenerowych. Każda z nich - dostarczonych przez firmę Kocks Krane - może pracować z wydajnością przeładunkową powyżej 30 kontenerów na godzinę. Wraz z przebudowanymi torami kolejowymi terminal jest obecnie w stanie obsługiwać 24 pełne składy pociągów kontenerowych na dobę. Dzięki temu BCT może obsłużyć rocznie 500 tys. TEU (ekwiwalent 20-stopowego kontenera) przewożonych koleją.

 Najważniejsze, że odpowiednio wcześnie udało nam się porozumieć z zarządem portu Gdynia i wspólnie zrealizować tę inwestycję. Jest to szczególnie istotne w związku z bardzo dynamicznym rozwojem transportu intermodalnego – podkreślił prezes BCT Krzysztof Szymborski. Ta wspólna inwestycja poprawia konkurencyjność naszego terminalu i portu w Gdyni.

Trakcja elektryczna. Inwestycja była współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W dalszych planach rozwoju dotyczących usprawnienia obsługi składów kolejowych na terminalu kontenerowym BCT, znajduje się doprowadzenie doń trakcji elektrycznej, co poprawić ma warunki manewrowe na terenie portu.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 27-30/2017
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48-22-620 92 14
KRS: 45946 , Regon: 010269289 , NIP: 526-00-10-038 , Kapitał zakładowy: 100.000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus