Raben Group
LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
30 listopada 2020 r.
Reklama   +48 602 706 846     Kontakt 
UTA
www.pgt.plASAP – ekspresowe rozwiązania logistyczne
Logistyka

ASAP – ekspresowe rozwiązania logistyczne

4 listopada 2020 r.   |  SC

W branży logistycznej czas reakcji na potrzeby Klientów jest niezwykle cenny. Dlatego ekspresowe rozwiązania transportowe pozwalają dostarczać przesyłki do odbiorcy końcowego najszybciej jak to możliwe. Dzięki wdrażanym rozwiązaniom przez grupę kapitałową AsstrA Klienci dostarczą pilny ładunek nawet tego samego dnia, w którym miał miejsce załadunek towaru, uwzględniając bezpieczeństwo transportu.


Christian Eckstein, kierownik działu Express & Partial Loads w Asstra   |   Fot. AsstrA

Dostawy ekspresowe to niekonwencjonalna usługa logistyczna w zakresie transportu pilnych przesyłek LTL do 15 ton. Zespół AsstrA z działu dostaw ładunków drobnicowych w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2020 r. obsłużył ekspresowe przewozy dla Klientów korporacyjnych z obrotem powyżej 5 mln euro, co daje wzrost o 120% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Liczba zleceń sięgnęła już ponad 7 000, a do końca roku przewiduje się, że liczba ta wzrośnie o 25% w porównaniu do ubiegłego roku i wyniesie 10 000.

Klienci korzystający z usługi dostawy ekspresowej w AsstrA zazwyczaj przewożą produkty rolne, chemiczne, kosmetyczne, wyroby tytoniowe, zabawki, opakowania, części maszyn i FMCG. Główne kierunki obejmują Niemcy, Czechy i Polskę.

Jak podkreśla Christian Eckstein, kierownik działu Express & Partial Loads w Asstra, zespół wdraża również ekspresowe wysyłki z dnia na dzień, które zagwarantują Klientom korporacyjnym otrzymanie zamówienia w następnym dniu roboczym. Zespół szacuje obsługę do 80 takich przesyłek dziennie.

Zauważamy rosnące zapotrzebowanie na usługi ekspresowe, dlatego plany na 2021 r. obejmują zatrudnienie nowych pracowników w 4 biurach AsstrA w Magdeburgu, Pradze, Warszawie i Bergamo. W przyszłym roku chcemy również rozszerzyć projekt bezpieczeństwa Van V4 (https://asstra.pl/aktualnosci/aktualnosci-asstra/2020/8/security-project-van-v4-czyli-nowe-oblicze-bezpieczenstwa-dostaw/). Dzięki dodatkowym zabezpieczeniom i monitoringowi, który umożliwi szybką reakcję na niespodziewane sytuacje w czasie transportu, Klienci mogą być spokojni co do przewożonego ładunku. Co więcej, krytyczne czasowo ładunki dostarczamy w sposób bezpośredni, bez przeładunków w standardowe, duże ciężarówki -komentuje Christian Eckstein.

Aby zapewnić szybką i sprawną reakcję w obsłudze, eksperci grupy kapitałowej od 2 lat pracują nad automatyzacją wyceny przetargów logistycznych. Opracowują unikalny kalkulator dla obsługiwanych Klientów oraz trade lanów, uwzględniając wskaźniki KPI oraz SOP (Sales and Operations Planning). Kalkulator oblicza stawki w zależności od ilości przewożonych palet, przesyłek, czy przejechanych kilometrów. Biorąc pod uwagę odległość od nadawcy do odbiorcy, ciężar oraz rodzaj ładunku Klient korporacyjny AsstrA w szybki sposób otrzyma wyliczoną konkurencyjną stawkę za interesujący go przejazd.

Jeżeli chodzi o zlecenia transportowe celujemy w skrócenie czasu reakcji na zapytania poniżej 30 minut i uzyskanie 20% wskaźnika konwersji zamówień. Oznaczałoby to szybsze przyjęcie zamówienia Klienta do realizacji oraz natychmiastową obsługę zlecenia - podsumowuje Christian Eckstein.

[ materiały AsstrA ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega