LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
23 listopada 2017 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.pl3000 sprzedanych pojazdów hybrydowych
Transport drogowy

3000 sprzedanych pojazdów hybrydowych

Pojazdy Volvo na czterech kontynentach

3 marca 2017 r.   |  AS

Działania Volvo w skali globalnej w zakresie elektrycznych autobusów nieustannie przynoszą rezultaty. Volvo Buses sprzedało łącznie 3000 pojazdów hybrydowych, hybryd elektrycznych i autobusów elektrycznych klientom z 22 państw w Europie, Ameryce Południowej, Azji i Australii.


Elektryczny autobus Volvo 7900 Electric / Fot. Volvo

Po wprowadzeniu pierwszej hybrydy Volvo Buses w 2010 r, sprzedaż stale zwiększa się, a oferta produktowa rozwija i rozszerza. Dzisiaj Volvo oferuje kompleksowe rozwiązania systemowe dla zelektryfikowanego transportu publicznego z autobusami hybrydowymi, elektrycznymi hybrydami i w pełni elektrycznymi autobusami. Modele hybrydowe są dostępne w standardowej wersji 12-metrowej, w wersji przegubowej, jak i dwupokładowej.

W 2016 r. Volvo sprzedało 533 zelektryfikowane autobusy, w tym hybrydy, hybrydy elektryczne i w pełni elektryczne autobusy.

Do tej pory największym pojedynczym rynkiem dla autobusów hybrydowych Volvo jest Zjednoczone Królestwo, gdzie Volvo sprzedało prawie połowę (1425) z 3000 pojazdów. Inne główne rynki to Kolumbia (468), Szwecja (196), Hiszpania (137), Niemcy (135), Szwajcaria (129) i Norwegia (109). W ciągu ostatnich dwóch lat popyt na hybrydowe autobusy Volvo wzrósł również w Europie Wschodniej, z pozytywnym trendem sprzedażowym w Estonii (44) i Polsce (48).

Oferta elektrycznych autobusów Volvo

  • Autobusy hybrydowe: hybryda Volvo 7900 Hybrid, hybryda przegubowa Volvo 7900 Hybrid Articulated, dwupokładowa hybryda Volvo (B5LH9)
    Autobusy hybrydowe są zasilane prądem elektrycznym podczas ruszania i postojów na przystankach, poza tym są zasilane silnikami diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania silnikiem, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Są aż do 39% wydajniejsze energetycznie niż porównywalne autobusy z silnikiem diesla.
  • Elektryczne hybrydy elektryczna hybryda Volvo 7900 Electric Hybrid, dwupokładowa elektryczna hybryda Volvo (B5LHC)
    Elektryczne hybrydy są zasilane głównie energią elektryczną. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się zarówno podczas hamowania silnikiem, jak i na szybko ładującej stacji ładowania typu „opportunity charging” na jednym z końcowych przystanków trasy. Są aż do 60% wydajniejsze energetycznie niż porównywalne autobusy z silnikiem diesla.
  • Autobusy w pelni elektryczne: elektryczny autobus Volvo 7900 Electric
    Autobusy elektryczne są całkowicie zasilane energią elektryczną. Takie autobusy posiadają zestaw wydajnych baterii i silnik elektryczny. Baterie ładują się zarówno podczas hamowania silnikiem, jak i na szybko ładującej stacji ładowania typu „opportunity charging” na jednym z końcowych przystanków trasy. Są aż do 80% wydajniejsze energetycznie niż porównywalne autobusy z silnikiem diesla.

[ Volvo ]


Fot. Volvo

Fot. Volvo

Fot. Volvo

Fot. Volvo


« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 46-47/2017
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48-22-620 92 14
KRS: 45946 , Regon: 010269289 , NIP: 526-00-10-038 , Kapitał zakładowy: 100.000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus