LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
23 października 2018 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.pl245 nowych rozjazdów do końca 2018 r.
Transport szynowy

245 nowych rozjazdów do końca 2018 r.

Najwięcej w woj. wielkopolskim i zachodniopomorskim

13 czerwca 2018 r.   |  HH

Od połowy marca PKP Polskie Linie Kolejowe realizują projekt wymiany rozjazdów. Do końca tego roku zarządca infrastruktury zamontuje 245 nowych urządzeń w 12 województwach na 21 liniach kolejowych. Najwięcej w woj. wielkopolskim (62) i zachodniopomorskim (42). Koszt tego projektu to ponad 214 mln zł.


Technologia blokowa pozwala znacznie ograniczyć czas zamknięć torowych / Fot. PKP PLK

Nowe rozjazdy mają umożliwić płynny i bezpieczny przejazd pociągów, bez zbędnych zwolnień, ze stałą prędkością nawet do 120 km/godz. Zwłaszcza ciężkie składy towarowe pojadą bardziej ekonomicznie, bez konieczności zmiany prędkości, co pozwolić ma na wzrost ich punktualności.

Rozjazdy zostaną także wyposażone w elektryczny system ogrzewania zapobiegający zamarzaniu co umożliwi szybkie usuwanie śniegu i lodu i poprawi przejazd pociągów w trudnych warunkach atmosferycznych.

Od marca 54 rozjazdy. Obecnie wymieniono już 54 rozjazdy, m.in. dwadzieścia w województwie wielkopolskim na stacjach Poznań Górczyn, Biniew, Ponętów, Bronów; siedem w woj. śląskim - m.in. na stacji Dąbrowa Górnicza oraz sześć w woj. dolnośląskim, w tym cztery na stacji Smardzów Wrocławski.

Zamontowano także wszystkie rozjazdy zaplanowane w województwie łódzkim. 7 nowych rozjazdów zostało zainstalowanych na stacji Kraski - znajdującej się na ważnej dla ruchu towarowego linii kolejowej łączącej Śląsk z portami (tzw. Węglówki).

W czerwcu planowany jest montaż kolejnych urządzeń w województwie mazowieckim m.in. na stacjach Pionki i Żytkowice.

Sprawna wymiana. Aby realizacja projektu odbywała się sprawnie ponad połowa rozjazdów zostanie dostarczona na miejsce budowy na specjalnych wagonach-platformach w gotowych blokach. Dzięki temu stare rozjazdy i przylegające do nich odcinki torów są demontowane i od razu zastępowane przez nowe. Technologia blokowa pozwala znacznie ograniczyć czas zamknięć torowych, minimalizując utrudnienia dla przewoźników kolejowych.

W 2015 r. w ramach programu rozjazdowego zamontowano 697 nowych rozjazdów w 14 województwach. Zarządca infrastruktury wymienia rozjazdy także podczas prac modernizacyjnych, prowadzonych w ramach Krajowego Programu Kolejowego. W 2016 zamontowano 549 sztuk, a w roku 2017 prawie 600 nowych rozjazdów.



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 40-41/2018
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48 22 620 92 14
KRS: 45946, Regon: 010269289, NIP: 526-00-10-038, Kapitał zakładowy: 100 000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus