LOGISTYKA TRANSPORT DROGOWY TRANSPORT SZYNOWY TRANSPORT WODNY TRANSPORT LOTNICZY
24 lipca 2017 r.
Reklama   +48 22 620 92 04       Kontakt 
www.pgt.pl20 lat Continental Opony Polska
Transport drogowy

20 lat Continental Opony Polska

31 stycznia 2017 r.   |  AS

Polski oddział koncernu Continental podsumował 20 lat działalności w Polsce. W ciągu dwóch dekad funkcjonowania firma pięciokrotnie zwiększyła zatrudnienie, potroiła liczbę marek w ofercie, osiągnęła rekordowy obrót na poziomie ponad miliarda złotych rocznie i stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek opon w Polsce.

Dystrybucję produktów koncernu Continental w Polsce rozpoczęto na początku XX wieku, a dokładnie w 1911 roku w Warszawie. W latach 20. powstały kolejne punkty w Katowicach, Lwowie i Poznaniu, by przez kolejną dekadę prowadzić sprzedaż ogumienia oraz wyposażenia dla warsztatów oponiarskich w Polsce. W pierwszej połowie lat 90. sprzedaż opierała się na bezpośrednim imporcie opon przez indywidualnych dystrybutorów. 

Pierwsze oficjalne przedstawicielstwo koncernu Continental AG w Warszawie utworzono w 1996 roku, gdy powołano do życia spółkę Continental Opony Polska Sp. z o.o.

Dwie dekady sukcesów. Początkowo warszawskie biuro Continental zatrudniało około 20 osób, z czego zespół handlowy opon osobowych liczył zaledwie 5 pracowników. Obecnie w Continental Opony Polska jest zatrudnionych ponad 100 osób. Firma rozpoczynała działalność od współpracy z 10. klientami i generowała obroty roczne na poziomie kilku milionów złotych. W grudniu 2016 roku spółka świętowała przekroczenie rocznego obrotu na poziomie miliarda złotych.

Kluczem do sukcesu Continental Opony Polska jest polityka multibrandowości. Firma startowała z 5 markami: Continental, Barum, Uniroyal, Semperit i Gislaved, by po 20 latach oferować aż 15 marek opon, w tym m.in. Viking, General Tire czy Matador. Poza Polską, firma zarządza również rynkami takimi jak: Litwa, Łotwa, Estonia, Obwód  Kaliningradzki, Białoruś, Mołdawia i Ukraina.

Sukcesy osiągnięte przez Continental Opony Polska to w głównej mierze efekt konsekwencji i partnerskiego traktowania wszystkich uczestników rynku – klientów, partnerów biznesowych oraz pracowników. Jestem dumny z naszych osiągnięć, bo zbudować i utrzymać tak silną markę, na tak wymagającym i zmieniającym się rynku, to duże wyzwanie. Historia tej firmy to poniekąd moja zawodowa historia, dziękuję wszystkich, którzy byli jej częścią - powiedział dr Piotr Zielak, który przez ostatnie 19 lat pracował, a od 2002 roku zarządzał firmą Continental Opony Polska.

Continental to więcej niż opony. Continental Opony Polska nie tylko dostarcza najwyższej jakości opony do wszystkich rodzajów i modeli pojazdów – osobowych, ciężarowych, autobusów, wózków widłowych, pojazdów specjalistycznych i motocykli. Jest także partnerem dla dealerów, flot i profesjonalnych serwisów oponiarskich.

Z myślą o specyficznych potrzebach i wymaganiach flot ciężarowych Continental Opony Polska w 2010 roku uruchomił program Conti 360° Fleet Services, który jest kontynuacją sieci ContiEuroService – pierwszego tego typu programu w Europie. W ramach programu firma świadczy kompleksowe usługi doradztwa zakupowego, serwisu oraz kontroli stanu ogumienia i zapewnia serwis awaryjny w 25 krajach Europy. W ramach programu Continental, co roku publikuje ranking najlepszych w Polsce serwisów, stale podnosząc jakość sieci. W ciągu 5 lat do programu dołączyło już ponad 200 flot i liczba ta stale rośnie.

W 2011 roku otwarto pierwszy w Polsce profesjonalny serwis samochodów i opon BestDrive, należący do globalnej sieci koncernu Continental. Aktualnie BestDrive dysponuje 40 serwisami firmowymi i 100 serwisami partnerskimi, które świadczą kompleksowe usługi dla flot pojazdów osobowych i ciężarowych w całej Polsce.

Futbolowe emocje i pomoc dzieciakom. Dla Continental bardzo ważne są emocje dlatego przez ostatnie kilkanaście lat firma angażowała się w najpopularniejszy sport świata – w piłkę nożna. W ramach sponsoringu wspierała drużyny narodowe i kluby, najlepsze na świecie ligi piłkarskie, a także rozgrywki takie jak Mistrzostwa Świata FIFA czy Mistrzostw Europy UEFA.

Jako firma odpowiedzialna społecznie pomaga najmłodszym rozwijać ich futbolowe pasje. Od sześciu lat wspiera najlepsze drużyny piłkarskie złożone z wychowanków domów dziecka z całego kraju i jest głównym sponsorem Piłkarskich Mistrzostw Polski organizowanych właśnie dla takich dzieciaków. Ponadto od 2013 roku znacznie rozszerzyła zasięg swoich działań i jest także głównym sponsorem Mistrzostw Świata Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej. Do tej pory odbyło się 7 turniejów krajowych i 4 edycje Mistrzostw Świata, w których łącznie udział wzięło aż 2958 dzieci z 30 krajów świata.

Tak dynamiczny rozwój firmy, realizacja wielu zróżnicowanych projektów i czerpanie z innowacyjnych rozwiązań dla motoryzacji dostarczanych przez koncern Continental to dla nas doskonała baza do osiągania kolejnych sukcesów. Zamierzamy w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w naszych pracownikach, oferowanych produktach i usługach. Wszystko po to, by umocnić pozycję firmy wśród naszych partnerów i klientów, oraz dostarczyć kolejnych powodów do dumy – podsumował Dariusz Wójcik, nowy Dyrektor Generalny Continental Opony Polska.

[ mat. prasowe ]



« powrót
Biuro Brokerskie Omega
Aktualne wydanie PGT 25-26/2017
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Kieślowskiego 3c/30, 02-962 Warszawa
Tel.: +48-22-620 92 14
KRS: 45946 , Regon: 010269289 , NIP: 526-00-10-038 , Kapitał zakładowy: 100.000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus